Τι τρώμε στα οικογενειακά τραπέζια;

Η περίοδος των οικογενειακών συγκεντρώσεων έφτασε! Όλοι έχουμε στο μυαλό μας διασκέδαση, ξεκούραση, περισσότερο χρόνο με φίλους και συγγενείς. Οι μέρες αυτές είναι συνυφασμένες για τους περισσότερους και με μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητών και γλυκών. Τραπέζια, επισκέψεις σε φίλους και βόλτες με πλήθος λιχουδιών και πειρασμών αυξάνονται και μαζί τους αυξάνεται και το άγχος για το αν θα καταφέρεις να μην βάλεις κιλά.

Δες μερικά tips που θα σε βοηθήσουν:

Θέσε ρεαλιστικούς στόχους!

Ας είμαστε ειλικρινείς: αυτή η περίοδος δεν είναι η κατάλληλη για απώλεια κιλών. Στόχευσε στο να διατηρήσεις το βάρος σου και κυρίως να μην επιβαρύνεις την υγεία σου.

Φτιάξε το πρόγραμμα σου!

Σημείωσε στο ημερολόγιο σου τις μέρες που είσαι καλεσμένος ή θα παραθέσεις γεύμα/ δείπνο. Τις ημέρες αυτές είναι λογικό και θεμιτό να παρεκκλίσεις από τις υγιεινές διατροφικές σου συνήθειες, επομένως θα πρέπει να ισορροπήσεις με τις ενδιάμεσες μέρες. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι θα λιμοκτονείς πριν από ένα επικείμενο τραπέζι γιατί πεινασμένος θα φας λαίμαργα και όχι μόνο θα επιβαρυνθείς με εξτρά θερμίδες αλλά θα επιβαρύνεις και το πεπτικό σου.

Μην ξεχνάς το πρωινό!

Όταν είσαι καλεσμένος, μην παραλείψεις να ξεκινήσεις με ένα χορταστικό και υγιεινό πρωινό που θα σε γεμίσει ενέργεια ενώ παράλληλα θα σε αποτρέψει από το να καταναλώσεις αλόγιστες ποσότητες στο τραπέζι.

Φάε στρατηγικά!

Προσπάθησε να γεμίσεις όσο πιο σωστά το πιάτο σου. Ιδανικά το 1/2 με σαλάτα, το 1/4 κρέας και το 1/4 υδατάνθρακες. Καλό θα είναι να καταναλώσεις το φαγητό σου με αυτή τη σειρά. Είναι πιο πιθανό να χορτάσεις με τις πιο υγιεινές και διατροφικές επιλογές και να μην καταναλώσεις πολύ από συνοδευτικά (πατάτες, μακαρόνια, πίτες κλπ).

Μην τρως παραπάνω για να μην προσβάλεις τους οικοδεσπότες: δήλωσε ευγενικά ότι έχεις φάει αρκετά.

Κάνε τις σωστές επιλογές!

Όπου είναι εφικτό προτίμησε τη πιο υγιεινή και με λιγότερες θερμίδες επιλογή. Τις περισσότερες φορές είναι εξίσου νόστιμη και απολαυστική: Προτίμησε το πιο άπαχο κρέας που υπάρχει στις επιλογές σου. η γαλόπουλα που έχει την τιμητική της είναι η πιο υγιεινή λύση: 108 θερμίδες και 2gr λίπος ανά 100gr ωμού κρέατος ακολουθεί το κοτόπουλο: 120 θερμίδες και 2gr λίπος ανά 100gr ωμού κρέατος

το μοσχάρι: 120 θερμίδες και 4gr λίπος ανά 100gr ωμού κρέατος και τέλος το αρνί: 135 θερμίδες και 5gr λίπος ανά 100gr ωμού κρέατος

Κράτησε τον έλεγχο με τα γλυκά και απέφυγε τις υπερβολές.

Προτίμησε γλυκά που έχουν σαν συστατικά τα μέλι, γάλα, ξηρούς καρπούς και φρούτα και λιγότερα με βούτυρο & ζάχαρη. Το μελομακάρονο είναι η καλύτερη επιλογή αφού εκτός από γεύση κερδίζει και σε θερμίδες! Αναλυτικά: 1 μελομακάρονο: 150 θερμίδες

1 κουραμπιές: 200 θερμίδες

1 δίπλα: 250 θερμίδες

1 λεπτή φέτα τσουρέκι: 150 θερμίδες

1 κομμάτι πανετόνε: 170 θερμίδες

1 κομμάτι βασιλόπιτα: από 250 έως και 500 θερμίδες

Πες όχι στο αλκοόλ!

Καθότι έχει κενές θερμίδες και είναι βλαβερό για τον οργανισμό μπορείς να το αντικαταστήσεις με κοκτέιλ ή μπύρα χωρις αλκοόλ και αναψυκτικά ή ανθρακούχο νερό. Πρόσεξε επίσης τα συνοδευτικά σνακ όπως : πατατάκια και αλατισμένοι ξηροί καρποί σου ανοίγουν την όρεξη για επιπλέον φαγητό και σε γεμίζουν περιττές θερμίδες!

Φρόντισε να πίνεις αρκετό νερό κάθε μέρα!

Θα σε βοηθήσει να νιώσεις ευεξία, το δέρμα σου να είναι πιο λαμπερό και παράλληλα θα μειώσει την όρεξη σου.

Βρες χρόνο για άσκηση!

Ακόμα και αν σταματάς την συνηθισμένη σου ρουτίνα γυμναστικής λόγω διακοπών, μπορείς να κάνεις περιπάτους με την οικογένεια και τους φίλους αντί να επιλέξετε άλλο ένα απόγευμα στις τηλεοράσεις και τα τάμπλετ σας. Μην χρησιμοποιείς αμάξι για μικρές αποστάσεις και εκμεταλλεύσου τα ψώνια για να περπατήσεις αρκετά.

Δώσε το παράδειγμα!

Αν παραθέτεις εσύ το γεύμα, μαγείρεψε υγιεινά και γευστικά και φρόντισε ώστε να υπάρχουν πολλές επιλογές σε σαλάτες και φρούτα. Προσπάθησε να μην τσιμπολογάς κατά την προετοιμασία για να δοκιμάσεις ή μείωσε την ποσότητα της μερίδας που θα φας έπειτα. Φάε αργά και με μικρές μπουκιές! Δώσε χρόνο στον εαυτό σου να αντιληφθεί τον κορεσμό. Ταυτόχρονα θα απολαύσεις καλύτερα το γεύμα περνώντας περισσότερο χρόνο με τους αγαπημένους σου.

Μην ξεχνάς ότι το νόημα των οικογενειακών τραπεζιών είναι να μοιραστούμε στιγμές . Φρόντισε και επένδυσε χρόνο στο να περάσεις όμορφες στιγμές και να ξεκουραστείς! Εξάλλου ο Ιανουάριος, με τους νέους στόχους, είναι προ των πυλών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *